Högfors Oy

www.hogfors.com
2173786-1
Liikevaihto:              n. 10 m€
Henkilöstömäärä:    30
Omistus:    ARI Armaturen GmbH  100%            

Yrityksen toiminnan kuvaus
Högfors suunnittelee, valmistaa, myy ja markkinoi lähinnä kaukolämpöverkkoihin toimitettavia metallisia venttiilejä. Yhtiön vienti on n. 80% liikevaihdosta.

Yrityksen kehittämistarve:
Vientiprosessin ja dokumentaation modernisointi ja tehostaminen (erit. Venäjä).

Työntekijän varsinainen toimenkuva ja rooli työyhteisössä:
Myynti- ja logistiikka-assistentti. Syöttää saadut myyntitilaukset ERP-järjestelmään, organisoi vientikuljetukset, hoitaa vientilaskutusta ja vientidokumentaatiota; vastaa asiakkaiden kyselyihin meiletse ja puhelimitse, hankkii aktiivisesti vastaukset kysymyksiin yhtiön sisältä (myyntipäälliköiltä, varastosta, tuotannonvetäjältä).

Työntekijän muita mahdollisia toimenkuvia/tehtäviä:
Paperipostin ja yhteissähköpostin käsittely, vieraiden vastaanottaminen, kahvinkeitto ja tarjoilun järjestäminen, tiskikoneen täyttö ja tyhjennys, myyntipäälliköiden ja toimitusjohtajan avustaminen messujen tai asiakastapahtumien järjestelyissä sekä muut esille tulevat yksittäiset yhtiön tehtävät.

Esimerkkejä arjen työtehtävistä:
Keittää toimistoon henkilökunnalle kahvia, kattaa ennakkotietoon pohjautuen neuvotteluhuoneeseen tarjoilun. Siirtelee tiskit tiskikoneeseen.

Vastaa toimitusaikaa koskevaan sähköpostiin tai puheluun venäjäksi/englanniksi, selvittää tuotannolta ajankohdan ja soittaa/meilaa asiakkaalle. Avaa oven saapuvalle vieraalle, ohjaa odottamaan ja kertoo isännälle vieraan saapuneen. Laskuttaa toimitetun vientitilauksen. Ottaa vastaan Venäjän kuljetusta hakemaan tulleen rahtarin, toimittaa tarvittavat vientidokumentit hänelle ja ohjeistaa venäjäksi, mistä varasto löytyy. Siirtää lähtevän postin noudettavaksi.

Tavoitteet harjoittelun aikana:
Oppia käyttämään yhtiön ERP-järjestelmän myynti-osiota. Palvella venäjää/suomea/englantia puhuvat asiakkaat, osallistua aktiivisesti toimiston muihin töihin, oppia sujuvasti hoitamaan Back Officen tehtävät itsenäisesti. Olemaan luotettava taho hoitamaan yhteissähköpostia ja siihen vastaamista. Tuottaa virheettömät vienti- ja laskutusdokumentit.

Työntekijältä toivotut tiedot ja taidot:

Työkokemus: Kokemusta (1-5v) tarkkuutta vaativista arkistointi- ja toimistotehtävistä ja asiakaspalvelusta. Ymmärtää asiakaspalvelun oikean sävyn.

Koulutus:      Liiketoiminnan peruskoulutus, merkonomi+työkokemus tai tradenomi

Kielitaito & IT taidot: Venäjä, englanti, perus IT-taidot (Office, ERP) ja kyky oppia uutta.

Persoona: Täsmällinen, rehellinen, aktiivinen, aikaansaava, kommunikointikykyinen, ystävällinen, ahkera, luotettava