{"id":4052,"date":"2021-09-20T08:29:24","date_gmt":"2021-09-20T06:29:24","guid":{"rendered":"https:\/\/yrityskatsastus.fi\/?page_id=4052"},"modified":"2021-10-03T09:36:59","modified_gmt":"2021-10-03T07:36:59","slug":"pipedrive-asiakashallinta-crm","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/yrityskatsastus.fi\/elyn-kehpa\/3-markkinointi-myynti-ja-asiakkuus\/pipedrive-asiakashallinta-crm\/","title":{"rendered":"PipeDrive – Asiakashallinta (CRM)"},"content":{"rendered":"\n

Asiakashallintaj\u00e4rjestelmi\u00e4 on markkinoilla runsaasti. Osa palvelee taloushallintoa, osa toiminnanohjausj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4 jne. Olemme tutustuneet markkinoilla oleviin asiakashallintaj\u00e4rjestelmiin ja testien perusteella p\u00e4\u00e4tyneet suosittelemaan PK-yrityksen myynti\u00e4 tukevaksi asiakashallintaj\u00e4rjestelm\u00e4ksi Pipedrivea. Pipedrive sis\u00e4lt\u00e4\u00e4 runsaasti muokattavia\u00a0 ominaisuuksia ja on edullinen k\u00e4ytt\u00e4\u00e4. Lis\u00e4ksi sen integraatiot esim. yleisimpiin talousohjelmistoihin tehostavat yrityksen prosesseja.
Pipedriven ominaisuudet tukevat yrityksen tehokkaasti myyntitoimintaa erityisesti jos asiakasliidej\u00e4 on runsaammin.<\/p>\n

Lis\u00e4tietoja www.pipedrive.com\/fi\/<\/a>.\u00a0 Alla kaksi videota PD 60 sekunnissa ja 25 min esittelyvideo.<\/p>\n

T\u00e4ss\u00e4 tarkastellaan perusk\u00e4ytt\u00f6\u00f6n sopivan Advance-version toimintoja. Mik\u00e4li k\u00e4yt\u00f6ss\u00e4si on Professional, on\u00a0 mm. ryhm\u00e4s\u00e4hk\u00f6postein yhteisl\u00e4hetys mahdollista.<\/p>\n

Liidibuusteri-lis\u00e4osalla saat oman k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n Chatbotti-, Live-Chat-, Prospektori- ja Verkkolomakkeet-ominaisuudet. Verkkovierailijat-lis\u00e4osalla voit tunnistaa sivuillasi vierailevat organisaatiot ja tietoja heid\u00e4n liikkeist\u00e4\u00e4n. Eli laajennusmahdollisuuksia on kun perustoiminnot on otettu haltuun.\u00a0<\/p>\n\n\n\n

    \n
  1. \n

    Asiakasrekisterin rakentaminen<\/strong><\/h3>\n
      \n
    1. Yrityskortti, hyv\u00e4t oletuskent\u00e4t ja mukautettavissa vapaasti (esim. lis\u00e4\u00e4 Fonecta Yritys Finder -linkki ja n\u00e4et esim. taloustiedot ajan tasalla)<\/li>\n
    2. Henkil\u00f6kortti, hyv\u00e4t oletuskent\u00e4t, mukautettavissa esim. LinkedIn-linkki<\/li>\n
    3. Tuotekortti,\u00a0<\/li>\n
    4. Liidi-\/Kauppakortti<\/li>\n
    5. Kaikki kortit sis\u00e4lt\u00e4v\u00e4t perusdatan ja niit\u00e4 voi r\u00e4\u00e4t\u00e4l\u00f6id\u00e4 omilla kentill\u00e4<\/li>\n
    6. Yhteensovitettava muiden dataj\u00e4rjestelmien kanssa ennen toiminnan aktivoitumista<\/li>\n
    7. ym.<\/li>\n<\/ol>\n<\/li>\n
    8. \n

      Asiakasryhmien rakentaminen ja operoiminen ryhmill\u00e4<\/strong><\/h3>\n
        \n
      1. Nykyisten asiakkaiden tuonti esim. Taloushallinnon asiakasrekisterist\u00e4<\/li>\n
      2. Liidi-\/prospektilistojen tuonti (Finder, Vainu, erilaiset toimialalista ym.)<\/em><\/li>\n
      3. Manuaalinen asiakassy\u00f6tt\u00f6<\/li>\n
      4. Lis\u00e4osaohjelmia: liidibuusteri- ja verkkovierailijat-lis\u00e4osia<\/li>\n
      5. Asiakkaiden ryhmittely eri muuttujilla \u2013 (mahdollistaa kohdennetun kampanjoinnin esim. rakennusliikkeet Turku)<\/em><\/li>\n
      6. ym.<\/li>\n<\/ol>\n<\/li>\n
      7. \n

        Asiakaskampanjointi<\/strong><\/h3>\n
          \n
        1. S\u00e4hk\u00f6postin synkronointi (Office 365, Gmail ym.)<\/em><\/li>\n
        2. S\u00e4hk\u00f6postipohjien laadinta (sis\u00e4lt\u00e4\u00e4 liitteet, linkit, kuvat ym.)<\/em>\n
            \n
          1. Kuukausikirjeet<\/li>\n
          2. Kampanjat\u00a0<\/li>\n
          3. Aloitusinfot<\/li>\n
          4. ym.<\/li>\n<\/ol>\n<\/li>\n
          5. S\u00e4hk\u00f6postipohjalle personoitu l\u00e4hett\u00e4minen (n. 1-2 min\/asiakas)<\/em>\n
              \n
            1. Valmiilla pohjalla<\/li>\n
            2. L\u00e4hett\u00e4j\u00e4 kentt\u00e4\u00e4n vastaanottajan, jolloin linkittyy<\/li>\n
            3. Otsikkorivin ja tervehdyksen personointi<\/li>\n<\/ol>\n<\/li>\n
            4. L\u00e4hetyksen seuraaminen\n
                \n
              1. Avannut, milloin, montako kertaa<\/li>\n
              2. Avannut hyberlinkit (esim. yrityksen eri tuotesivuille) <\/em>kertoo kiinnostuksesta<\/li>\n
              3. Syntynyt meilikeskustelu tallentuu<\/li>\n<\/ol>\n<\/li>\n
              4. L\u00e4hetys toimintoineen ja vuoromeilailu dokumentoituu asiakkaan profiiliin<\/li>\n
              5. Kuumien (avanneiden\/aktiivisten)<\/em> vastaanottajien l\u00f6ytyminen<\/li>\n
              6. Isompien ryhm\u00e4l\u00e4hetysten mahdollisuus lis\u00e4ohjelmalla<\/li>\n
              7. ym.<\/li>\n<\/ol>\n<\/li>\n
              8. \n

                Markkinointiviestint\u00e4putkien rakentaminen <\/strong><\/h3>\n(vrt. Myyntiputki)<\/em>\n
                  \n
                1. PK-yrityksess\u00e4 markkinointiviestint\u00e4 ja myynti n\u00e4hd\u00e4\u00e4n yhten\u00e4 putkena\n
                    \n
                  1. VMM-putki – Viestint\u00e4-Markkinointi-Myynti<\/li>\n
                  2. MVM-putki – MarkkinointiViestint\u00e4-Myynti
                    \"\"Luo case ja kuljeta sit\u00e4 myyntiputkessa sit\u00e4 mukaa kun projekti etenee. K\u00e4yt\u00f6ss\u00e4si on selke\u00e4 reaaliaikainen tilannekuva.<\/li>\n<\/ol>\n<\/li>\n<\/ol>\n<\/li>\n
                  3. \n

                    Myyntiputkien rakentaminen <\/strong><\/h3>\n(oma n\u00e4k\u00f6inen)<\/em>\n
                      \n
                    1. Projekti-\/kampanjakohtaisesti\n
                        \n
                      1. Projektin tai kampanjan toistuessa, aiemmat putket ovat tukena\n
                          \n
                        1. Kopioitavissa<\/li>\n
                        2. Niiden tulokset antavat ennustettavuutta esim. myyntitavoitteiden m\u00e4\u00e4rityksess\u00e4<\/li>\n
                        3. Asiakasliiden uudelleen j\u00e4rjestelty- ja m\u00e4\u00e4rittelymahdollisuutta (esim. vihre\u00e4-keltainen-punainen)<\/em><\/li>\n<\/ol>\n<\/li>\n<\/ol>\n<\/li>\n
                        4. Putken stepit (esim. laajaversio Laku)<\/em>\n
                            \n
                          1. Valittu potentiaaliksi (Prospect)<\/em><\/li>\n
                          2. S\u00e4hk\u00f6postin l\u00e4hetys (Email)<\/em><\/li>\n
                          3. Aktiivisuus (Activ)<\/em><\/li>\n
                          4. Soitto, vastattu! (Call)<\/em><\/li>\n
                          5. Verkkokokous – TEAMS\/ Google Meets\/Zoom<\/li>\n
                          6. Kartoitus (oma esikysely esim. tarjouksen valmisteluun)<\/em><\/li>\n
                          7. Tarjous<\/li>\n
                          8. Vahvistettu kauppa<\/li>\n
                          9. Toimitettu<\/li>\n
                          10. Laskutettu
                            \u00a0<\/li>\n
                          11. Parkki (v\u00e4lill\u00e4 kauppa ”roikkuu”)<\/em><\/li>\n
                          12. Kauppa (t\u00e4m\u00e4 p\u00e4\u00e4tt\u00e4\u00e4 kaupan ja vie myynnin pois putkelta)<\/em><\/li>\n
                          13. Menetetty (Lost)<\/em><\/li>\n<\/ol>\n<\/li>\n<\/ol>\n<\/li>\n
                          14. \n

                            Kalenterin k\u00e4ytt\u00f6<\/strong><\/h3>\n
                              \n
                            1. Voidaan tehd\u00e4 muistiinpanoja (ty\u00f6ajan seuranta, projektin toimintojen seuranta, aktiivisuus ym<\/em>.).<\/li>\n
                            2. Esim. puhelu, kokous, teht\u00e4v\u00e4, m\u00e4\u00e4r\u00e4aika, s\u00e4hk\u00f6posti, lounas, TEAMS\/ZOOM, lis\u00e4selvitys ym.<\/li>\n
                            3. Kaikki asiakassignaalit saadaan kiinni, mik\u00e4li ne vain muistetaan laittaa kalenteriin – kaikki yhdess\u00e4 paikassa.\u00a0<\/li>\n<\/ol>\n<\/li>\n
                            4. \n

                              Asiakashallinnointi \u2013 projektit<\/strong><\/h3>\n
                                \n
                              1. Perustaminen\n
                                  \n
                                1. Ensimm\u00e4isell\u00e4 kerralla tuotuna asiakaskortit (organisaatio ja henkil\u00f6)<\/em> eiv\u00e4t ole t\u00e4ysin kunnossa, mutta kun ne on kerran laitettu, voi niist\u00e4 jatkossa toimia tehokkaasti kertyv\u00e4n datan tukemana<\/li>\n
                                2. Mahdollistavat systemaattisen toiminnan vaikka kuukausikirjein, kvartaaleittain tms.<\/li>\n<\/ol>\n<\/li>\n
                                3. Projektien hallinta\n
                                    \n
                                  1. Jos k\u00e4yt\u00f6ss\u00e4 yksi erillinen tili ([email protected]<\/a> toimisto@… tms)<\/em> voi projektin vet\u00e4j\u00e4 operoida tilannetta kirjaten.<\/li>\n
                                  2. Kun syntyy haaste, jossa tarvitaan muun osaajan tukea, voidaan esim. pikaviestill\u00e4 (Signal-ryhm\u00e4t)<\/em> kutsua tukea (esim. CEO, tsekkaatko case Yritys Oy)<\/em> jolloin ko. hl\u00f6 kirjautuu j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n samoilla tunnuksilla ja k\u00e4y katsomassa projektivet\u00e4j\u00e4n tekem\u00e4t valmistelut ja kommentit Yritys Oy:n asiakastililt\u00e4. Tekee sinne oman muistiinpanosta ratkaisuehdotukseksi\/hyv\u00e4ksynn\u00e4ksi tms. ja l\u00e4hett\u00e4\u00e4 pikaviestin kuittauksen. T\u00e4ll\u00f6in projektivet\u00e4j\u00e4 voi jatkaa\u2026<\/li>\n<\/ol>\n<\/li>\n
                                  3. ym.<\/li>\n<\/ol>\n<\/li>\n
                                  4. \n

                                    Raporttin\u00e4kym\u00e4t<\/strong><\/h3>\n
                                      \n
                                    1. Iso joukko erilaisia raportteja\n
                                        \n
                                      1. Myyntiputken seuranta\n
                                          \n
                                        1. Montako ja miss\u00e4 vaiheessa\"\"<\/li>\n
                                        2. Joko kpl- tai \u20ac-m\u00e4\u00e4rill\u00e4<\/li>\n
                                        3. N\u00e4hd\u00e4\u00e4n Siilon prosentit -vrt. edellisiin kampanjoihin! Analytiikkaa<\/li>\n<\/ol>\n<\/li>\n
                                        4. Aikaseuranta\n
                                            \n
                                          1. Kuukausimyynti\"\"<\/li>\n
                                          2. Kvartaalimyynti<\/li>\n
                                          3. Vuosimyynti<\/li>\n
                                          4. Asiakasmyynti\/v<\/li>\n
                                          5. Kauppojen m\u00e4\u00e4r\u00e4 tuoteryhmitt\u00e4in<\/li>\n
                                          6. Tuotemyyntiseuranta (kpl \/ \u20ac)<\/li>\n
                                          7. Suoritetut aktiviteetit (m\u00e4\u00e4r\u00e4 \/ kesto)<\/li>\n<\/ol>\n<\/li>\n<\/ol>\n<\/li>\n
                                          8. Raportteja voidaan k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 moninaisesti tavoitteiden mukaan\n
                                              \n
                                            1. Oman ty\u00f6n seurantaa<\/li>\n
                                            2. Yksitt\u00e4isen projektin asiakkaan seurantaan<\/li>\n
                                            3. Kampanjoiden seurantaan ja esim. vertaamalla aiemmin samalla asiakasryhm\u00e4lle tehdyn kampanjan lukujen valossa ennustettavuutta ja seurantaa tulevan kampanjan vaikutuksiin.\u00a0<\/li>\n<\/ol>\n<\/li>\n<\/ol>\n<\/li>\n<\/ol>\n\n\n\n

                                              Pipedrive 30 sekunnissa<\/strong><\/span>